איך לנהל פרויקט באמצעות תרשים גאנט?

המבוצעות במקביל, ולעתים תלויות זו בזו. ניהול של עובדים, המחולקים לצוותים שונים והגדרת המשאבים הנדרשים לפרויקט מראש יהוו תנאי בסיסי להצלחתו. אך כיצד נגדיר הצלחה בהקשר זה? פרויקט מצליח הוא פרויקט שכל המשימות הכלולות בו הסתיימו במסגרת הזמן המוקצב מראש, תוך שימוש במשאבים המוגדרים.

איך התחיל תרשים גאנט?

על מנת להקל על תהליך ניהול הפרויקט, כבר בתחילת המאה העשרים, מהנדס ויועץ בתחום הניהול בשם הנרי גאנט, ניסה לבנות מודל לנהל מספר משימות המחולקות לאורך זמן בין מספר עובדים או צוותים. הוא שדרג מודל דומה מתחילת המאה ה-19 ויצר טבלה המכילה את המשימות השונות, חלוקה לצוותים וכן מערכת צבעים שנועדה להציג תמונת מצב ברורה של סטטוס כל משימה במהלך ביצוע הפרויקט.

אם הנכם מעוניינים לנסות ולנהל את הפרויקט הבא באמצעות תרשים גאנט, נגדיר בקצרה את שלבי בניית תרשים זה:

  1. הגדירו את המשימות הבסיסיות הנדרשות לביצוע הפרויקט.

רשמו בצורה ברורה את המשימות השונות, כאשר ליד כל אחת מהן נסו להגדיר את התאריך המוקדם ביותר שניתן לבצעה, וכן הערכה של משך ביצועה (בימים, שעות או חודשים). פירוק כל משימה לתתי חלקים יסייע בבניית תרשים מפורט לניהול יעיל ומושכל של הפרויקט.

  1. נסו לזהות את הקשרים בין המשימות השונות

בשלב זה חשוב להבין האם יש משימה אחת התלויה בסיומה של משימה אחרת. נסו למצוא את הקשרים בין המשימות על מנת לתזמן אותן בצורה המתאימה. משימות שאינן קשורות או תלויות זו בזו, יוכלו להתבצע במקביל על ידי עובדים או צוותים שונים. במשימות המנוהלות בטבלת גאנט ניתן להגדיר שלושה סוגי קשרים: משימה שלא ניתן להתחיל ללא סיום משימה אחרת, משימה שניתן להתחיל במהלך ביצוע משימה אחרת ומשימה שאינה יכולה להסתיים לפני שהסתיימה משימה נוספת.

  1. הזינו את השלבים השונים בתוכנה

 תוכלו להשתמש בתוכנה ייעודית לבניית תרשים גאנט, או לבנות תרשים בסיסי באמצעות אקסל. היתרון של תוכנות ייעודיות הוא בקלות ניהול המשימות, הוספת משימות נוספות וניהול השינוי של סטטוס כל משימה בלחיצת כפתור.

  1. המשיכו ועדכנו את הטבלה לאורך הפרויקט

מרבית הפרויקטים משתנים לאורך הזמן. משימות מסוימות אורכות זמן ארוך מהרגיל, או שנדרשים משאבים רבים יותר לסיומן (הן כספיים והן אנושיים). המשיכו ועדכנו את הטבלה, לרבות סטטוס הפרויקט ונסו לזהות צווארי בקבוק המעכבים את הפרויקט במשימות התלויות זו בזו.

לסיכום, תרשים גאנט, שהחל שנים רבות לפני שהמחשב הביתי נכנס לשימוש, עדיין מהווה חלק בלתי נפרד מניהול פרויקטים רבים. נסו מודל זה בפרויקט הבא שתנהלו – וגלו את היתרונות הרבים הגלומים בו.

 

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other