מהו ניהול פרויקט אג’ילי?

מודל ניהול פרויקט אג’ילי, או Agile Project Management נחשב כחדשני ביותר, ומיועד לפיתוח מהיר של פתרונות. פירוש המילה הלועזית אג’יל (Agile) הוא “גמיש ומהיר”.

מטרת המודל ליצור פתרון בזמן המהיר ביותר, מתוך הנחה כי קיים יותר ממחזור אחד של פיתוח, ובמהלך הפיתוח האפיון המוקדם עשוי להשתנות. ניהול פרויקט אג’ילי דורש מיומנות ויכולת גמישות, הן של הצוות המנהל את הפרויקט והן של הצוות המבצע, תוך חלוקת הפרויקט לחלקים קטנים מראש, ניסיון לפתחם, קבלת פידבק ופיתוח נוסף לאותו חלק בפרוייקט.

עקרונות יישום ניהול פרויקט אג’ילי

בפיתוח פרויקט במודל אג’ילי, במיוחד בתחום התוכנה, קיימים יחסי גומלין לאורך כל שלב בפרויקט בין הצוות הפיתוחי ללקוח, המספק פידבקים ומשנה את הדרישות המקוריות של התוכנה בהתאם לדרישות השוק או לפתרונות חלופיים המוצעים על ידי מתחרים.

הפידבק הוא חלק הכרחי במודל זה, משום שהוא מאפשר יצירה של פרוייקט המותאם באופן אופטימלי ללקוח. זאת בניגוד לתהליך המסורתי של אפיון מסודר שעל בסיסו נבנה הפתרון – גם אם דרישות השוק או הלקוח השתנו לאורך תקופת הפיתוח.

פתרון לא שלם המסופק בזמן קצר

בפיתוח אג’ילי הן הלקוח והן המפתח יודעים כי הפתרון הראשוני המסופק ללקוח אינו התוצר הסופי, אלא גרסה עובדת שנועדה להשתנות. למעשה, תהליך בקרת האיכות מתבצע תוך כדי עבודה עם התוכנה או עם הפתרון עצמו, ומשמש בסיס לפיתוחים עתידיים.

למי מתאים פיתוח אג’ילי?

חברות הייטק רבות המפתחות מוצרים, כמו גם סטרטאפים רבים הנדרשים לספק פתרון מהיר (לפני שהמתחרים יציעו פתרון טוב יותר) משתמשים רבות בטכניקות של פיתוח אג’ילי. לעתים הפתרון המוצע הוא ברמת proof of concept בלבד ואינו המוצר המוגמר, והוא משמש בעיקר על מנת לגייס משקיעים בשלבים שונים של הפרויקט.

כאשר מפתחים פרויקט בצורה אג’ילית ישנה חשיבות עליונה לאפקטיביות הפיתוח. במקרים רבים נעשה שימוש בפיתוחים קודמים על מנת להגיע למוצר מהיר, וכן באינטגרציה בין פתרונות מוכנים על מנת ליצור פתרון חדשני בעל יתרונות נוספים. מבחינת אופי הפרויקט, בניגוד למודל הקלאסי, פיתוח פרויקטים בשיטה אג’ילית דורש מידה גבוהה יותר של יצירתיות ופתיחות לשינויים עתידיים, הן מצד הלקוח והן מצד מפתח הפרויקט.

 

 

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other