כיצד ניהול פרויקטים יוצר יציבות בתוך עולם עסקי משתנה?

הקמת עסק הוא מסע ארוך שמתחיל בשלב התכנון, ממשיך ביישום ובמקרה הטוב, ממשיך בשלב הצמיחה. ניהול עסק מרגיש לעיתים כמו נסיעה ברכבת הרים, בעיקר במציאות העסקית המשתנה והדינמית של העולם כיום. מצב זה בולט מאד בעסקים קטנים ובינוניים (SMB).
לצורך ההמחשה ניקח חברה שקיימת שני עשורים, יציבה יחסית, בעלת לקוחות קבועים וצפי הכנסות קבוע. בשלושת השנים האחרונות נוצר אתגר של אי ודאות כלכלית כתוצאה מחוסר אמון בניהול הממשלתי, פערים בין דוריים והבדלים בתפיסות ובפרספקטיבות.
שינויים טכנולוגיים מהירים ותהליכי אוטומציה. חברות רבות לא צפו את השינויים והמגמות החדשות, מצאו את עצמן מופתעות ולא מוכנות מול השינויים שהפכו למציאות. האתגר הפנימי הגדול ביותר היה הבנת השינויים הנדרשים. מחברה קטנה ידידותית, בלתי פורמלית עם ניהול אקראי וקבלת החלטות מקרית, היה עליה להפוך לחברה יעילה ומאורגנת יותר.
חברות רבות טועות בהבנת הצורך, הן משקיעות בכלים חדשים ובעיצובים חדשים על מנת להגביר את האפקטיביות, אך לא עושים תכנון מוקדם, התאמה לקהל היעד ושינוי בהתנהלות החברה. שינויים אלו הביאו ליעילות חלקית בלבד.
מחלקות הייצור והמכירות הן מחלקות אסטרטגיות בניהול העסק. תהליכים של רישום, לוגיסטיקה ואיכות הציוד, הם מרכיבים שמשפיעים על חווית הלקוח.
עולה צורך בשינוי שיטת הניהול, מניהול אימפולסיבי, מניהול משברים ומתן פתרונות אקראיים לניהול יוזם ומתוכנן יותר. לפי דרך הזן :”אם אתה נכשל לתכנן, אתה מתכנן להיכשל”
על מנת ליצור את השינוי ישנם שני מרכיבים חשובים :
1. שיח ארגוני וניהולי על מנת לשפר את התיאום, הרישום ושיתוף הפעולה.

2. שימוש בכלי אוטומציה על מנת להגדיל את הסנכרון, לשפר את תהליכי הרישום והתיעוד והגדלת התיאום בן המחלקות ובוזמנית הקטנת התקורה הניהולית.

הצעד הראשון ביצירת השינוי הוא בדיקה מחדש של חזון החברה, על מנת לוודא שהוא רלוונטי, מובן, מניע לפעולה ובר השגה.
הצעד הבא הוא זיהוי המטרות העיקריות שיתמכו ויובילו להשגת החזון. פריטת המטרות לפי טווח הזמן :
1. מטרות לטווח קצר – פעולות יומיומיות שניתן שניתן לבצע עליהן מדידה ובקרה.

2. זיהוי המשימות האישיות של כל עובד – המשימות שכל אחד מהעובדים מקבל צריך לייצר בסופו של דבר מחויבות ושיתוף פעולה מצד העובד.

אחרי תהליך שינוי משמעותי כפי שתיארתי נמצא חברה יעילה יותר, פחות בזבזנית, מספקת מידע זמין ונגיש, שימוש מופחת בדואר האלקטרוני ותיאום רב יותר בין המחלקות. החברה תהפוך להיות פרואקטיבית, ערנית למגמות ויוזמת בהתאם. תהליך שינוי כזה אורך קרוב לשנה אך משתלם לטווח הרחוק

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other