מהי מתודולגית פרט (PERT) לניהול פרויקטים ?

מתודולוגיות ניהול פרויקטים רבות עוסקות בתכנון ובביצוע פעולות על מנת לעמוד ביעדי הפרויקט. מטרת המתודולוגיות הללו למדוד שלושה פרמטרים :

כל פרויקט צריך לעמוד ביעדים שיועדו לפרויקט, במסגרת התקציב שהוקצב לו, ברמת הגימור והאיכות הנדרשת ובסופו של דבר לשמור על רמת שביעות גבוהה אצל הלקוחות.

ישנם מספר כלים נפוצים איסוף מידע לצורך הערכת משכים: פרט (PERT), הנתיב הקריטי, תוכנות ניהול מיזמים וכלים נוספים.

ה PERT הוא כלי תכנוני שנוצר כבר בשנות החמישים בחיל הים האמריקאי כדי לזרז את תוכנית טילי הפולאריס ולסייע בניהול יצירת כלי נשק לפרויקטים צבאיים.

ה PERT הם ראשי תיבות של “Program Evaluation and Review Technique”. זהו למעשה כלי לתיכנון ,בקרת פעולות וניהול היצור כלי זה מאפשר לחשב את כמות הזמן שיידרש כדי לסיים את הפרויקט באופן ריאלי.

ב- PERT ישנה גמישות שמאפשרת  שלוש הערכות זמן שונות עבור הפרויקט: הערכת הזמן האופטימית ביותר, הפסימית והסבירה ביותר, על מנת לבצע אומדן משך של פעילות.

עוד מידע על Program Evaluation and Review Technique

יתרונות ה-PERT  :

  1. מסייע בניהול זמן
  2.  מאפשר לחשב בצורה יעילה ומסודרת את ההשפעה על ניהול עלויות
  3.  גמישות ואפשרות לקבל מספר הערכות
  4.  תיאום לוח-זמנים בין חברי הצוות
  5.  מסייעת במניעת חפיפות או חוסרים יקרים

 

איך משתמשים בכלי ?

כל פרויקט מורכב ממאורעות ומפעולות, כאשר מאורע הוא נקודה על ציר הזמן, מועד מסוים שעד אליו מסתיימות פעולות וממנו ניתן להתחיל בביצוע פעולות חדשות. רצף הפעולות יביא לסיום הפרויקט. באמצעות תרשים ה-PERT אנחנו יכולים לבחון מהי ההשפעה של עיכוב בביצוע הפעולות על משך ביצוע הפרויקט כולו ועד כמה ניתן לדחות ביצוע פעולות. התרשים הוא כלי מפתח משמעותי, בו ניתן לראות את הרצף והיחסים בין חלקי העבודה השונים. בבניית התרשים כל פעולה מצוינת בחץ.

בעת בניית החץ חשוב להבין מה בא לפני כל פעולה, מה בא אחריה ואילו משימות אחרות ניתנות לביצוע באותו הזמן במקביל.

לאחר שמציירים את רשת ה-PERT אנחנו מחפשים את הנתיב הקריטי – משך הזמן המינימלי הנדרש לביצוע הפרויקט.

מכיוון שכל הפעולות בפרויקט חייבות להתבצע, הנתיב הקריטי מורכב מרצף הפעולות הארוך ביותר המוביל מתחילת הפרויקט אל סיומו.

ברגע שברור מהו הנתיב הקריטי ניתן להעריך את משך הזמן הכולל הדרוש לפרויקט, ניתן לאתר צווארי בקבוק וניתן לזרז לוחות זמנים על ידי תגבור כח אדם או ציוד או בשיטה אחרת.

בשימוש נבון, טכניקת PERT. יכולה לסייע לך בקיצוץ עלויות, להראות לך את החלופות ולסייע בתיאום וסינכרון בצוות, ובסופו של דבר עמידה בזמנים וסיום הפרויקט במועד.

דוגמא לתרשים PERT

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other