058-432-2117 info@team.do
  English

ישנם נתיבים רבים ושונים שאתה כמנהל הפרויקט יכול לבחור כיצד להעביר את המסר שלך לאדם הנכון. הדרך להתקרב לבעלי העניין עשויה להיות חשובה בדיוק כמו המסר עצמו.
עליך לתכנן ולקבוע אסטרטגיה ואת השיטות שלך מראש כיצד להגיע לאדם הרלוונטי. הדרך שבה תגיע אליו עשויה לקדם או לעכב את המטרה. חשוב שתבחר את הנתיב שלך בזהירות כדי להעביר את המסר שלך בדרך הנכונה.
הנה כמה רעיונות על איך להתחיל לגבש את הנתיב שלך להתקרב לבעלי העניין בפרויקט שלך :
1. נתיב של ההתנגדות – דיווח על בסיס קבוע לבעל העניין הקרוב ביותר. מנהל הפרויקט אינו מגדיל ראש ויוצא מגדרו כדי להעביר מסר לבעלי עניין שהם מעבר לתחום ההשפעה או מחוץ לשרשרת הניהול הרגילה. דרך נפוצה ליצור את נתיב ההתנגדות היא להעביר מידע על הפרויקט לממונה הישיר שלך או לבעל עניין מרכזי ולתת להם להעביר את המסר לשאר בעלי העניין בפרויקט.

2. נתיב רובה הציד – נתיב נוסף לבעלי העניין הוא הגישה של רובה ציד, כלומר להעביר מסר לאדם אחד או לקבוצה קטנה של בעלי עניין בצורת יריה, בין אם מקשיבים ובין אם לא. שידור המסר בקול רם, תוך ניסיון להגיע למקסימום בעלי עניין.
בגישת הרובה העברת המסר לבעלי העניין מתבצעת כל הזמן ובכל דרך, במעלית , במסדרון, במיילים ואפילו תוך כדי פגישות אחרות. העברת המסר נעשית בקול רם ככל האפשר ובחשיפה מקסימלית.

3. נתיב הדרך הגבוהה- לפי שיטה זו המטרה היא לוודא שכל בעלי העניין יודעים על פגישות ומסרים חשובים סביב הפרויקט. אם בעלי העניין מעורבים עמוקות בפרויקט, קל יותר להגיע אליהם ולשמור על מחויבותם לפרויקט. תפקידו של מנהל הפרויקט הוא ללטש ולהעביר את המסר שלו בבהירות, להסביר במה בעלי העניין יוכלו לסייע לפרויקט.

אמנם יש דרכים שונות להעביר מסרים לבעלי העניין בפרויקט, כמנהל הפרויקט אתה חייב לזהות ולאתר את הדרך הטובה ביותר להגיע אליהם.

לא משנה באיזה נתיב תבחר להגיע לבעלי העניין, ודא שיש לך תוכנית ואסטרטגיה כיצד להגיע ולהעביר את המסר, אחרת אתה עשוי ללכת לאיבוד.