הטרנדים של שנת 2017 בתחום ניהול פרויקטים

הדבר היחיד שקבוע בעולמנו הוא השינוי. תחום ניהול פרויקטים עובר שינוי מתמיד, תוכנות לניהול פרויקטים הולכות ומתרבות וארגונים מעוניינים להתייעל ולהשיג יותר.
במאמר זה נעסוק במגמות הבולטות בתחום תוכנות לניהול פרויקטים ואיזה תוכנות נותנות מענה ובאיזה תחום.

1. טרנד העבודה מרחוק – האפשרות לעבוד מכל מקום היא אפשרות מדהימה שמאפשרת מצד אחד לעובד הרבה יותר חופש במיקום ובניהול הזמן שלו, מהצד השני גם הארגון מרוויח בחסכון משמעותי בהוצאות.
יחד עם זאת נדרשת מהעובד יוזמה, פרואקטיביות, התמדה, אחריות אישית ונכונות לעשות מה שנדרש מכל אחד בצוות. האתגר בניהול צוות הוא שכולם יישארו מעודכנים ומיושרים לאותו השלב ויוכלו לשתף פעולה ביניהם.
לצורך כך נבנו תוכנות כמו קליק אפ (ClickUp), שנותנת מענה ממוקד לצרכים של עבודה מרחוק. גם חברות תוכנה רבות מבצעות שינויים והתאמות למגמה הזו, לדוגמא חברת סלאק (Slack) שהשיקה השנה וידאו צ’ט.

2. סוף עידן המיילים – הדואר האלקטרוני שלנו מלא בגירויים ומוצף בהודעות כך שמיילים שקשורים בפרויקט יכולים להעלם בתוכו. לכן חשוב לעשות הפרדה בין משימות חשובות שקשורות בפרויקט לבין הדואר האלקטרוני.
פלטפורמות כמו נורבו (Nuvro), מותאם ומאפשר למשתמשים לראות במהירות אילו משימות הן בתחום אחריותם, מי צריך עזרה ומי פנוי לעזור. גם כלים כמו קליק אפ (ClickUp), נותן פתרון לבעיות שהוחמצו מעבר לזמן מסוים. הפסיקו להשתמש בדואר האלקטרוני להשלמת משימות, בשביל זה בדיוק נועדו תוכנות לניהול פרויקטים.

3. מרכזי רעיונות – התוכנות לניהול פרויקטים מאפשרות למנהלים מקסום היכולות של העובדים. בניהול כזה יש לעובדים מקום לבוא לידי ביטוי ולהביא את רעיונותיהם.
בשנת 2017 נושא מקסום הרעיונות היה מגמה מובילה וחיונית להצלחת הארגון. ארגונים שלא ישכילו לנצל את הפוטנציאל של העובדים ואת רעיונותיהם יישארו מאחור.
לתוך החלל הזה בדיוק צמחו השנה חברות נישה כמו ווזוקו אדיאה ספוטלייט (Wazoku Idea Spotlight), זוהי תוכנה שירותית שנועדה לתת לארגונים מרכז לביטוי לרעיונות, חידושים ומשובים.
כיום ארגונים כמו מייקרוסופט, אביבה, אוניברסיטת אוקספורד ועוד חברות וארגונים רבים משתמשים בתוכנה.
בחברות מסוימות אף ניתן ניקוד על הרעיונות ואחוזי רווח, במידה והרעיון מצליח.

אלו רק חלק מהמגמות שבלטו בשנת 2017, שנה של שינויים בדרכי העבודה. ללא ספק שילוב תוכנות ניהול הפרויקטים תורמות לשינוי ולהתייעלות ובסופו של דבר למקסום המשאב האנושי.

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other