5 האתגרים של מנהל הפרויקטים

הרבה מאתנו מצאו את עצמם מובילים פרויקט ללא הכשרה פורמלית בניהול פרויקטים, אך הדרך להצלחה הייתה מלאת פיתולים ומהמורות.
למרות הצמיחה מאמנים ומנהלי פרויקטים מוסמכים ממקומות מקצועיים, את רוב הפרויקטים מובילים מומחים טכנולוגיים שיודעים לחבר את הצוות לעבוד יחד ולגרום לקסם לקרות.
מנהלי פרויקטים מנוסים מחייכים כלפי חוץ בזמן שהם מריצים את ההספד של הפרויקט בראשם. כן הדרך להצלחה סלעית ומלאת מהמורות. במאמר זה אפרוש אתגרים ואציע רעיונות ומשאבים לפתרון.
5 האתגרים הגדולים
1. אני רוצה שאת\ה תוביל\י את הפרויקט – הרגש הראשון שעולה הוא התרגשות מההזדמנות, זוהי הצבעת אמון בך וביכולות שלך והזדמנות נהדרת להראות למנהלים את יכולותיך. אך לצד ההתרגשות עולה גם פחד או מתח שקשור במשימות הקשורות בפרויקט וביצירת ההצלחה. הצעדים הראשונים ביצירת תשתית הפרויקט כמו היקף העבודה, מיפוי צרכים, הבנת הקשיים והאתגרים והתחלת עבודה נכונה עם הצוות, הם קריטיים להצלחת הפרויקט כולו.
2. עובדים לחוצים או שחוקים – פעמים רבות אתה עשוי לגלות שהיחיד שמתלהב מהפרויקט זה אתה!! ייתכן שחברי הצוות שלך הועברו מפרויקטים שונים, חלקם אינם מרוצים מהשינוי או מהציוות ואתה כמנהל פרויקט תצטרך להתחרות על מוחם וליבם ולנווט איתם במהלך הפרויקט.

3. נותני חסות – הברית הגדולה ביותר שלך היא עם נותן חסות (ספונסר), במידה ויש. אם אין לך כדאי שתשיג אחד. חשוב להגדיר עם נותן החסות תפקידים, יכולות כלכליות, פרוטוקול תקשורתי ותזהה מהם הצעדים שנותן החסות יכול לעשות על מנת לשרוד את החודש הראשון.

4. קפיצה מהירה מדי למים – גם אם הצוות שלך ירצה במחצית פגישת הצוות הראשונה להתחיל לגשת למשימות, עלייך לנווט ולדאוג שהדברים מאורגנים וברורים לכולם. חלק גדול מהצלחת פרויקט הוא תכנון, הגדרות ברורות וצוות מחויב.

5. כישורייך כדיפלומט ייבחנו בצורה מדוקדקת – כל אחד יכול להיות תומך שלך או יריב שלך. זה תחום שיש בו כוח ופוליטיקה ולכן עליך לשחק את המשחק. הטריק הוא ללמוד לשחק מבלי לוותר על העקרונות שלך.

אלו רק חלק מהאתגרים שעומדים בפני מנהל פרויקטים. חשוב להכיר ולהבין אותם ולהתחיל להניע את הפרויקט בצורה נכונה ומתוכננת. עם כל האתגרים שהצגתי חשוב לשמור על ההתלהבות ועל המיקוד בדרך להצלחה.

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other