המדריך למתודולוגית סקראם לניהול פרויקטים

מתודולוגית סקראם (בלעז Scrum) משנה במידה רבה את המודל המסורתי של פיתוח מוצרים סופיים, בדומה לתהליך שעברה מתודוגית הבסיס ממנו נובעת הסקראם – האג’יל. בבסיס הנחת העבודה של ארגונים הפועלים בשיטה זו, נמצאת ההבנה שהתקבלה לאורך השנים, כי צוותי פיתוח קטנים ויעילים יותר, הכוללים בתוכם מפתחים ובודקי תוכנה, מגיעים למוצר עובד במהירות רבה יותר מאשר צוות גדול ומסורבל מעט, המקדיש זמן רב לתכנון מפורט ולישיבות לסנכרון על חשבון עבודה על המוצר עצמו.

מקצרים את לוחות הזמנים לחלקים קטנים בפרויקט

 חלק מהותי ממתודולוגיה זו הוא הוכחת היכולת של המוצר ועבודה על חלקים גמורים עבור הלקוח. בעוד בגישה המסורתית הלקוח נתפש כגורם ה”מעכב” את העבודה, במתודולוגיה הנוכחית הוא משמש כתמריץ. הצוותים עובדים במהירות על כמות קטנה יותר של משימות, אותן אפשר להדגים כחלק עובד במוצר. ישיבות העבודה הן קצרות ויומיומיות – ושינויים שיש לבצע מתבצעים במהירות על יחידת העבודה הקיימת.

מתמקדים במה שהלקוח רוצה לקבל בסופו של יום

 בעבודה על מוצר במתודולוגית סקראם נראה הרבה פחות מצגות, תכניות ומסמכי אפיון מפורטים, ויותר גרסאות המוצגות ללקוח. בסופו של יום, הלקוח מעוניין במוצר הסופי, ולכן השלבים השונים בדרך ליצורו הם אלה שיקרבו את הפרויקט לסיומו המוצלח. הצוות או הצוותים השונים מפתחים את החלקים הרלוונטיים לכל שלב בפרויקט, ומשנים אותם בצורה אקטיבית בהתאם לדרישות הלקוח – בפרקי זמן קצרים.

יתרונות מתודולוגית סקראם

 למרות שמדובר במתודולוגיה חדשה יחסית, היא הוכחה כאפקטיבית יותר בלא מעט פרויקטים עד היום. צוותים קטנים יותר מצליחים לעבוד ביעילות גבוהה, ולהציג תוצאות ממשיות. בניגוד לגרסאות של הפרויקט בהן נדרש זמן רב לפתח, ולאחר מכן מתבצעים בהן שינויים על פי בקשת הלקוח – בגרסאות קצרות קל יותר לשנות את המוצר. כמו כן, העובדה כי מדובר בצוות קטן יותר מגבירה את המחויבות לפרויקט, ומאפשר לצוות לתקשר ולהסתנכרן במהירות ולהקדיש את מרבית הזמן לפיתוח עצמו.

איך מיישמים את המתולוגיה בארגונים שונים

 יישום המתולוגיה מתבצע על ידי חלוקת הפרויקט ליחידות קטנות, וקביעת צוותים יעודים הכוללים את כל הנדרש פיתוח ולבדיקת יחידות אלה. לאחר מכן מוגדרים תאריכי יעד קצרי טווח, ולאחר ביצוע כל חלק בפרויקט הצוות עובר לחלק הבא על בסיס הפידבק שהתקבל מהלקוח.

 

 

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other