תכנון הפרויקט כתנאי להצלחה

מנהלי פרויקטים רבים יצירתיים ומלאים ברעיונות לשיפור ולשדרוג זרימת העבודה. כשהם נתקלים ברעיון מיד הם ניגשים ליישם אותו ופה בדיוק מתחילה הבעיה…
אחת המשוכות שמכשילה עסקים רבים היא חתימה והתחייבות על פרויקטים לפני שביצעו תכנון אסטרטגי.
פגישת תכנון הפרויקט היא קריטית והיכולת לנהל אותה באופן יעיל היא כלי חזק מאד עבור העסק. במפגשי תכנון הפרויקט חשוב להתייחס לכל ההיבטים של הפרויקט, כולל הערכת סיכונים, הטבות כספיות, רווחים כספיים, מעורבות בעלי עניין וכמובן תכנית הפרויקט עצמו.
בפגישת תכנון פרויקט אפקטיבית חשוב לוודא שכל בעלי העניין (דירקטורים, בעלים, ספקים ,מנהלים ועובדים) מיושרים באותו הקו ומכוונים לאותן תוצאות. מחלוקות בין בעלי עניין עשויה להתפתח לסכסוך, לכן אם עולים קולות מתנגדים במהלך הפגישה חשוב לעצור ולבקש פידבק ספציפי.
מיומנויות תקשורת והקשבה הן מרכיב חיוני בפגישת תכנון. יישוב סכסוכים הוא קריטי במהלך פגישה כזו ומאפשרת מציאת פתרון שמקובל על כל הצדדים.
למעשה במצב אופטימאלי 70% מהזמן של מנהל פרויקט צריך להיות מוקדש לתכנון. להתעמק בכל פרט בתכנון הפרויקט ובכל היבט, מי לוקח אחריות ? על אילו תחומים? מה התוצרים הרצויים? האם מחלקת משאבי אנוש מודעת לפרויקט שלך? האם צריך להעסיק עובדים נוספים לצורך הפרויקט? האם מחלקות שונות צריכות להיערך לצורך הפרויקט?
האם יש לך את הכלים והמערכת המתאימה לצורך השלמת הפרויקט מתחילתו ועד סופו? במידה ומשתמשים בתכנת ניהול פרויקטים חשוב לוודא שכל המעורבים יודעים איך המערכת פועלת. כמנהל פרויקט עלייך לבדוק אם צפויות עלויות נוספות להתקנה? האם יש צורך להטמיע ולאמן את הצוות על המערכת?
חשוב לדון בפגישת התכנון ובהמשך גם בישיבות על תוכנת הניהול, איך זה יפעל ובתחום אחריותו של מי לעדכן. חשוב לציין שלא בכל עסק נדרשת תוכנה כזו. ניתן להיעזר בתוכנת ניהול פרויקטים לתזכורות חשובות כמו תאריכי אספקה, אבני דרך וכו’, כמו גם לשיתוף ולשבחים.
בעולם העסקים של היום חשוב לשמור על גמישות, במהלך כל פרויקט מופיעים מכשולים בדרך, מידע חדש מופיע בכל רגע ולכן חשוב לשמור על ראש פתוח ולהתאים את המשאבים שצורה שתתרום להצלחת הפרויקט.

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other