058-432-2117 info@team.do
  English

במציאות העסקית כיום אנחנו מוצפים במידע, במסרים ובמשימות , שמגיעים ממדיות שונות ודורשות תיאום, תכנון, ניהול משימות ובקרה שוטפת. תפקיד מנהל פרויקטים כיום, הוא תפקיד שמורכב מאחריות ניהולית וממשימות רבות, לצד הצורך לראות את התמונה המלאה בזמן אמת.

אני אציג בפניכם 10 טיפים שיוכלו לעזור לכם לנהל את הפרויקט בהצלחה וביעילות :

  1. הגדרת הפרויקט– יצירת הגדרות ברורות יוצרות בהירות ותורמת לתפוקות. בהגדרת הפרויקט ייכללו הסבר ברור של המטרות, היעדים, המשימות, חלוקת המשימות, לוחות זמנים ופרמטרים נוספים הקשורים לפרויקט ולמורכבותו.

 

  1. פשטות – עשיית דברים מורכבים בפשטות זו אומנות, ואכן יש פרויקטים מורכבים, אבל החוכמה היא לנסות לפשט את הדברים. כיום ישנן מערכות שונות לניהול משימות חכם ויעיל שיכולות לסייע לך לפשט את התהליך.

 

  1. מחזור החיים של הפרויקט – כל פרויקט עובר שלבים שונים מתחילתו ועד לסיומו , החל משלב הייזום, התכנון, הביצוע, הבקרה, והסיום. נדרשת גמישות והבנת התהליך בשביל לתכנן ולנהל אותו בצורה יעילה.

 

  1. צמתי מידע – מצא לך את האנשים שנאמנים לך ויוכלו לתת לך אינפורמציה חשובה בזמן אמת. חשוב שתמיד יהיו לך אנשי קשר בתפקידים שונים שנגישים למידע ארגוני חשוב.

 

  1. הדרכה – חשוב להקיף את עצמך במומחים מתחומים שונים, בתחילת הדרך חשוב שיהיה מנטור שילווה אותך.

 

  1. הקשבה = מידע – הקשב ללקוחות שלך, הם מכירים את השוק שלהם טוב וייתנו לך מידע חשוב ועדכני.

 

  1. כבוד בצוות – כמנהל הפרויקט אתה הדוגמא. כבד את אנשי הצוות שלך והם יכבדו אותך והיו נאמנים לך לאורך זמן. כולנו רוצים להרגיש שמכבדים אותנו.

 

  1. עזרה – במידה והפרויקט נתקע אל תחשוש מלבקש עזרה, מתוך ראיית התמונה הגדולה שהיא השלמת הפרויקט בצורה הטובה ביותר.

 

  1. השתמש בכלים חכמים לניהול משימות ופרויקטים

 

  1. תכנון ושיפור מתמיד – הקפד לתכנן את השלבים הבאים בפרויקט בצורה מדויקת ומפורטת, ולצד זה לשמור על גמישות ויכולת להשתנות בהתאם לצרכי הפרויקט והארגון תוך שיפור מתמיד.

 

כמנהל פרויקט  מומלץ להשתמש בטיפים שהצגתי כאן כדי לנהל את הפרויקט ביעילות, בפשטות ובאפקטיביות.