איך להתחיל קריירה כמנהל פרויקטים?

תחום ניהול פרויקטים הינו תחום מבוקש שאנשים רבים מבקשים להיכנס אליו. מסתבר שזה לא כל כך פשוט. אנשים רבים רוצים לעבוד כמנהלי פרויקטים, אך נתקלים בקושי למצוא משרה בגלל חוסר הניסיון שלהם בתחום. הפרדוקס הוא שנדרשת לפחות הזדמנות אחת כדי לצבור ניסיון, ללא הזדמנות זו הם לא יוכלו לעולם לצבור ניסיון בתחום.
במאמר הזה אנסה להסביר כיצד לפרוץ את המחסום ולהיכנס לתחום בכמה צעדים.
1. השתלמות והסמכה – ישנם מגוון קורסים והשתלמויות בתחום. המעסיקים מתייחסים אלייך כיותר רציני אם השקעת זמן וכסף על מנת להתמקצע.

2. מצא עבודה שקשורה בניהול פרויקטים – כך תוכל ללמוד על המקצוע, להכיר את התחום, ליצור קשרים עם מנהלי פרויקטים.

3. נסה לקרוא את המפה ולאתר מה חסר בארגון שלך ונסה ליזום פרויקטים שתוכל לסייע או אף להוביל.

4. התנדבות – ערוץ נוסף לצבירת ניסיון הוא הערוץ ההתנדבותי. ניהול פרויקט בהתנדבות יכול לאפשר לך ללמוד את כל העקרונות והכלים הדרושים להצלחת פרויקט ועם הניסיון הזה תוכל לצאת לשוק העבודה.

5. סטאג’ – יאפשר לך הזדמנות להתנסות על מספר פרויקטים, לטעות, ללמוד ולרכוש ניסיון.

6. פיתוח מיומנויות של תקשורת בינאישית – בניית צוות, ניהול משא ומתן, הנעת עובדים, תכנון לטווח ארוך, הגדרה וניהול תקציב, הגדרת סמכויות, אסרטיביות, פתרון בעיות ועוד.
התחל כבר מעכשיו להתאמן במקום העבודה הנוכחי שלך.

ישנן דרכים שונות ויצירתיות על מנת לרכוש ידע וניסיון בתחום שדורשים תכנון והסתכלות לטווח ארוך. התמדה היא פרמטר חשוב להצלחה בתחום, לכן עלייך לנסות ולא לוותר עד השגת המטרה. לעיתים בהתחלת הדרך תדרשו להתגמש ולהיות יצירתיים, אך רק בדרך הזו באמת תוכלו להצליח.
שיהיה בהצלחה!!

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other