מהו ניהול פרויקטים על ענן ומה יתרונותיו?

לאורך התקופה האחרונה ניתן לראות יותר ויותר עסקים פונים לפתרונות תוכנה בענן. רוב העסקים רואים בענן פתרון מצוין לאחסון ולגבוי נתונים ומידע, אך אינם מודעים ליתרונותיו הנוספים.

אחד מהיתרונות של הענן הוא האפשרות ליישם פתרונות שמגדילים את האפקטיביות של העובדים ושל הפרויקט כולו. עמידה בלוח זמנים ובתקציב מהווה אתגר משמעותי בארגונים רבים, תוכנות ניהול פרויקטים על ענן מאפשרות ניהול ופיקוח על פרמטרים שונים כגון: זמן, תקציב, משימות ושלבי הפרויקט.

ישנן תוכנות ומערכות ניהול פרויקטים רבות שמיועדות לשימוש שוטף במשרד, אך מגבילות את הקשר בין העובדים בארגון עצמו לבין עובדים שמועסקים מהבית. בתחילת שנות ה- 2000 מספר המועסקים מהבית היה שולי, אך מספרם של המועסקים מהבית גדל בכל שנה. בדו”ח שנערך בשנת 2013 דווח על 13.4 מיליון אנשים שעובדים מהבית לפחות יום בשבוע.

התעשיות שבהן היה הגידול המשמעותי של מועסקים מהבית היה בתחום המחשוב וההנדסה (בין השנים 2000-2010 גדל מספר המועסקים מהבית ב- 70%). מתוך כך עולה צורך ליצור סנכרון, שיתוף ושמירתם של העובדים מהבית לטובת הפרויקטים. הענן מאפשר לשמור את העובדים מהבית בתקשורת ומעורבות מלאה ובכך מסייע לפרודוקטיביות ולאפקטיביות שלהם ושל הארגון כולו.

מערכת הענן מאפשרת להגביר את הפרודוקטיביות, על ידי :

  1. תוכנת מעקב זמן שבה המעסיקים יוכלו להחליט על מסגרת של זמן המושקע בפרויקט או בכל שלב בו. ניתן להגדיר פרמטרים ביצועיים נוספים כגון איכות העבודה או כמות העבודה שהושלמה.
  2. הענן הינו חיוני למדידת התפוקה של המועסקים מהבית ביחס לשעות העבודה שלהם.
  3. תוכנת ניהול משימות מאפשרת פירוק לתתי משימות, קישור בין משימות שונות, הבנת חשיבות המשימות האישיות להצלחת הפרויקט כולו וכמובן ניהול, מעקב ופיקוח על ביצוע המשימות וקצב ההתקדמות.
  4. שיתוף קבצים וגישה נוחה למסמכים חוסכת זמן ומגדילה את הפרודוקטיביות.
  5. עלויות שוליות בתחום השירות וחסכון ביישום ותחזוקה של איש מחשוב.

לניהול פרויקטים על ענן יש יתרונות רבים שבסופו של דבר מאפשרים לשמור על כוח העבודה שלהם מחובר גם כשהוא עובד מהבית, לצד הגדלת הפרודוקטיביות, חסכון בעלויות והגדלת הרווחים. לכן בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים משתמשים בכלי הזה  ויוצרים סנכרון ופרודוקטיביות של כלל המועסקים שלהם בוזמנית.

Privacy Preference Center

Necessary

This site uses cookies. By continuing to browse the site you agree to our use of cookies and Privacy Policy

Advertising

Analytics

Other